Gmina Krokowa kojarzona jest z szerokim dostępem do morza. Czyste powietrze, miękki piasek, szerokie plaże miejscowości wypoczynkowych: Dębek, Białogóry i Karwieńskich Błot zapraszają i przyciągają od dawna wczasowiczów spragnionych wody, słońca i gorącego piasku.

W wielu miejscowościach Gminy Krokowa można skorzystać z szerokiej oferty miejsc noclegowych, mając gwarancje ciszy, spokoju oraz wspaniałego wypoczynku na łonie natury.

W Dębkach, leżących nad samym brzegiem morza, odcinek plaży jest najdłuższy. Ciekawostką w skali kraju jest port rybacki w Dębkach, z którego rybacy tradycyjnymi łodziami wychodzą w morze z plaży. Swoje połowy sprzedają czekającym zawsze amatorom świeżej ryby.

Białogóra to urokliwa miejscowość, otoczona pięknymi lasami, w tym także rezerwatami: „Babnica” i „Białogóra”. Spokój i  otaczająca natura, przyciąga na wypoczynek całe rodziny. Kolejne miejscowości nadmorskie to Karwieńskie Błota Pierwsze i Drugie, warte są odwiedzenia szczególnie ze względu na swoją unikatową zabudowę i spokój.

Północna część obszaru gminy z uwagi na unikalną roślinność, siedliska lęgowe, chronionych gatunków ptaków włączona została do Nadmorskiego Parku Krajobrazowego. Oprócz tego, na terenie gminy wyznaczonych jest obecnie 10 rezerwatów przyrody, które w dużej mierze można zwiedzać z aparatami i lornetkami.

Zapraszamy także na piękne piesze szlaki turystyczne, w tym dwa Parki Nordic Walking w Dębkach i Białogórze. Obecne są tu także stadniny koni, siłownie zewnętrzne w większości miejscowości na terenie gminy. Cyklistom zapewne zapadną w pamięć wyjątkowe widoki ze ścieżki rowerowej pomiędzy Krokową a Swarzewem, a także z odcinka międzynarodowego szlaku R10.

Poza piękną i przyjazną naturą, Gmina Krokowa jest miejscem z bogatym dziedzictwem kulturowym. Warto samemu obejrzeć zabytki wśród których, między innymi możemy wymienić: Kompleks Pałacowo-Parkowy w Krokowej, XIV-wieczny Zespół Klasztorny w Żarnowcu, Pałac Kłaninie, Dwór w Prusewie, odtworzony przy rzece Piaśnicy słup graniczny z 1919 r. ustanawiający niegdyś granice polsko-niemiecką.

Nie sposób przedstawić wszystkich atrakcji, które czekają na gości. Jedno jest pewne, wypoczynek na łonie natury, w małych kameralnych miejscowościach nadmorskiej gminy Krokowa, z dala od przemysłu i zadymionych miast, pozwoli wszystkim, zmęczonym gwarem miejskich aglomeracji, w szybkim czasie zregenerować siły.

www.krokowa.pl
www.kck.krokowa.pl

Biuro Zawodów i miasteczko wyścigu: Krokowa, ul. Zamkowa przy zamku w Krokowej.
Najbliższy szpital: Szpital Pucki Sp. z o.o., ul. 1 Maja 13, 84-100 Puck.
Parkingi: ul. Wejherowska i ul. Żarnowiecka.

Numer alarmowy w trakcie wyścigu: 725 705 655.

CHARAKTERYSTYKA: trasa przebiega malowniczymi terenami leśnymi wokół Góry Zamkowej na tej samej rundzie powtarzanej 1,2 i 3 krotnie. Kolarze poruszają się głównie ścieżkami i drogami leśnymi. Trasa jest zróżnicowana technicznie – początek i końcówka płaskie i asfaltowe, środek trasy trudny technicznie z licznymi niedługimi pojazdami i zjazdami. Trudność mogą sprawić miejscami piaszczyste drogi, a w czasie opadów na fragmentach trasy może wystąpić błoto.

OPIS SZCZEGÓŁOWY:

0,0 km – Start przy „Chatka Małolatka”
0,06 – wjeżdżamy na asfalt, skręcamy w lewo
0,16 – na skrzyżowaniu w prawo, kierunek Jeldzino i dalej prosto (asfalt)
1,7 – na łuku drogi asfaltowej skręcamy w lewo drogą polną (tu jest nawrót tras Medio i Grand Fondo,) dalej lekko pod górkę w mini wąwozie lub szpalerze drzew aż do lasu
3,4 – na skrzyżowaniu (na początku lasu) jedziemy na wprost
3,5 – na skrzyżowaniu (5 rozgałęzień) jedziemy na wprost, lekki skos w lewo (tu jest nawrót Parady Rodzinnej w pierwszą w lewo)
3,82 – Uwaga przejazd szosy na wprost
3,95 – na rozwidleniu na wprost (w prawo odbija zielony szlak)
4,12 – na rozwidleniu w prawo (Uwaga! zjazd)
4,46 – na rozwidleniu w lewo (dalej zjazd)
4,99 – na skrzyżowaniu z dobrą drogą skręcamy w lewo (koniec zjazdu)
5,12 – na skrzyżowaniu jedziemy na wprost
5,3 – na skrzyżowaniu w lewo (dobra droga)
5,98 – na rozwidleniu na lewo ( główną drogą szutrową), końcówka – długi podjazd po płytach Jumbo
6,49 – koniec podjazdu, szlaban
6,51 – Uwaga! Przed szosą w prawo wjazd do lasu, dalej na wprost (na tym odcinku są dwa kamienie na trasie – już oznaczone)
6,96 – na rozwidleniu lekkim łukiem w prawo (1 kamień już oznaczony)
7,12 – na rozwidleniu w lewo
7,22 – UWAGA! zakręt w prawo i długi zjazd (kilka kamieni, częściowo oznakowane)
7,4 – na rozwidleniu w prawo, koniec zjazdu
7,46 – na skrzyżowaniu na wprost (zjazd łagodny)
7,61- na skrzyżowaniu na wprost
7,89 – Uwaga, ostry nawrót w prawo (przy betonowych barierkach), dalej na wprost
8,05 – przejazd przez „bramę” w płocie, za płotem w lewo i wzdłuż płotu
8,14 – na końcu ogrodzenia na skrzyżowaniu w prawo – długi łagodny podjazd
8,6 – zakręt w lewo, kawałek podjazdu i następny zakręt w lewo, dalej lekki zjazd
8,86 – długi zakręt w prawo potem w lewo, zjazd
9,28 – Uwaga! nawrót w lewo, wjazd na dobrą drogę, długa prosta
9,71 – na rozwidleniu w prawo (główną drogą, przez mostek)
10,48 – na skrzyżowaniu na wprost
10,59 – na skrzyżowaniu na wprost, podjazd
11,1 – ostry zakręt w lewo potem w prawo (dalej podjazd)
11,59 – u zbiegu dróg na wprost (koniec podjazdu)
11,79 – na skrzyżowaniu w lewo, dobra droga
12,33 – na skrzyżowaniu w lewo, zjazd, cały czas główną drogą
14,11 – na skrzyżowaniu w prawo w gorszą drogę
14,4 – zakręt w prawo (łagodny, widoczny, szeroki; za drogą zbocze), dalej prosto
15,15 – na skrzyżowaniu na wprost
16,44 – na skrzyżowaniu w prawo, lekki podjazd
16,46 – na rozwidleniu w lewo, długi, męczący podjazd
17,16 – na zakręcie w prawo jest odbicie w lewo, trzymaj się głównej drogi w prawo; dalej podjazd
17,52 – na skrzyżowaniu w prawo, wjazd na dobrą drogę, koniec podjazdu
17,59 – na skrzyżowaniu w prawo
17,83 – na skrzyżowaniu w lewo
18,03 – na rozwidleniu w lewo (główną drogą)
18,33 – Uwaga! ostry skręt w lewo w zielony szlak, zjazd
18,82 – na skrzyżowaniu w lewo, zielonym szlakiem, zjazd
19,61 – UWAGA! ostry nawrót w lewo, wjazd na dobra drogę , podjazd
20,59 – Uwaga! ostry nawrót w prawo, zjazd serpentyną
21,08 – Uwaga! na skrzyżowaniu w lewo w ścieżkę, podjazd
21,13 – na skrzyżowaniu w prawo na dobrą drogę, zjazd serpentyną
21,95 – Uwaga! na skrzyżowaniu łukiem w lewo, zjazd (mijanie się kierunków jazdy!!!)
22,05 – ostry zakręt w prawo, Uwaga! sypki piach, potem zjazd
22,45 – na skrzyżowaniu łukiem w prawo, główną drogą
23,2 – na skrzyżowaniu w prawo (dobra droga)
23,51 – zakręt w lewo, długi podjazd, (mijanie się kierunków jazdy!!!), potem zjazd
23,68 – na skrzyżowaniu na wprost, Uwaga! zjazd serpentyną z kilkoma muldami
24,0 – na skrzyżowaniu na prawo lekki podjazd
24,4 – na skrzyżowaniu na wprost podjazd, piach
25,0 – na skrzyżowaniu w prawo, koniec podjazdu
25,04 – Uwaga! na skrzyżowaniu w lewo, początek podjazdu
25,31 – na skrzyżowaniu w prawo w dobrą drogę i długa prosta, koniec podjazdu
26,15 – na skrzyżowaniu w lewo i dalej główną droga na wprost
27,19 – na skrzyżowaniu na wprost
28,0 – Mini wjeżdża na asfalt i na wprost do Krokowej, Medio i Grand Fondo nawrót w prawo i na kolejną rundę (ok. 50 m za nawrotem BUFET)
30,35 – na skrzyżowaniu w lewo (cały czas asfalt), zjazd
30,69 – Uwaga! na skrzyżowaniu w prawo, zjazd z szosy, mini próg i ostatnia prosta do mety
30,88 – Meta